Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt.
Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
– I magasinet Jakt er jeg så heldig å få jobbe med Norges fremste eksperter, som raust deler sin erfaring rundt alle aspekter av dette, fra forberedelser og planlegging til hvordan man skal håndtere viltet etterpå. For ikke å glemme våre grundige tester av våpen, ammunisjon og utstyr, sier Valderhaug i en pressemelding fra Story House Egmont.
– Min jobb er å formidle all denne kunnskapen på best mulig måte, slik at vi når ut til enda flere jakt- og friluftsinteresserte lesere, sier Valderhaug.
Valderhaug har tidligere jobbet med en rekke merkevarer i Story House Egmont, fra Vi Menn til Norsk Ukeblad, samt vært redaksjonssjef i Hjemmet og Familien.
– Vi er begeistret over å få en kapasitet som Stian inn for å ytterligere styrke vårt team i manne- og friluftsegmentet, sier redaktør Alexander Øystå.
Jakt fra Story House Egmont gir ut spesialutgivelser som Våpenguiden og Storviltjakt, samt bøker som Ladeboken og Den store Jegerprøveboka.
Magasinet Jakt gir ut ti utgaver i året og har 111.000 lesere.
Fakta: Story House Egmont
- Story House Egmont: Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer.
- Mediekonsern: Story House er en del av Egmont – et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 27 land.
- Stiftelse: Som en forretningsdrevet stiftelse støtter Egmont barn og unge i utsatte livssituasjoner. Hvert år deler Egmont ut cirka 100 millioner danske kroner til dette formålet i Danmark, Sverige og Norge.