Den Norske Turistforening (DNT) har gitt ut Fjell & Vidde i 55 år. Nå kommer en fornyet utgave av magasinet.
Den første utgaven kom ut i 1967.
Helt siden starten har Fjell & Vidde hatt som mål å inspirere til et aktivt og allsidig friluftsliv. Magasinet belyser også temaer som påvirker friluftslivets eksistens og levekår.
Den rike DNT-historien
Magasinet går ut til foreningens over 300.000 medlemmer.
– Med nytt design skal Fjell & Vidde gå foran og vise hvordan godt innhold om friluftsliv kan lages, sier redaktør Magnus Nyløkken i en pressmelding.
Designbyrået Bielke&Yang og det kreative byrået GR&EI har vært involvert i arbeidet.
Det nye designet er et nikk til den rike DNT-historien, samtidig som det peker fremover.
Redaktør Magnus Nyløkken
Den nyeste utgaven er fylt med inspirasjon til friluftsliv og naturopplevelser i vinterhalvåret:
- Rando-revolusjonen: Historien om da hele Norge festet hælen og ble hekta på topptur
- Toppturfamiliens beste turtips
- Intervju med statsminister Jonas Gahr Støre på skitur
- Reportasje fra Forollhogna nasjonalpark
- Utstyrstips
- Generalsekretærens mattips
Norges femte største magasin
DNT merker den store friluftsinteressen i Norge, og lesertallene har vært i god utvikling de siste årene. Fjell & Vidde ligger nå på nærmere 396.000 lesere pr. utgave (Kantar 2020/21).
Norges største magasin (lesere):
- Coop medlem 699.000
- A-magasinet (Aftenposten) 656.000
- Motor (NAF) 651.000
- Obos-bladet 523.000
- Fjell & Vidde 396.000
Kilde: Kantar
Magasin for jakt og friluftsliv (lesere)
- Fjell & Vidde 396.000
- Jakt & Fiske 195.000
- Jakt 103.000
- Villmarksliv 102.000
- Alt om fiske 96.000
- Jeger 85.000
- Fri Flyt 79.000
Kilde: Kantar